Dune Viki
Advertisement
Dune Viki
Eksik İçerik
Bu makalenin içeriği yetersiz veya eskidir. Lütfen bir yetkiliye danışın veya içeriği güncelleyin.
OrijinalDune Bu makale veya bölüm Orijinal Dune'dan içeriklere sahiptir
Diğer canonlarda Genişletilmiş Dune'da Paul Atreides ve Dune Ansiklopedisi'nde Paul Atreides olarak ayrıldığından bu konunun ayrı sayfaları vardır

" O bir savaşçı ve gizemciydi, zalim ve azizdi, kurnaz ve masumdu, cömert ve yalancıydı. Tanrı değildi fakat kendisi bir insandan da fazlasıydı. Muad'Dib'in eylemlerinin sebepleri sıradan gerekçeler ile açıklanamaz. Zaferine ulaştığında kendisi için hazır bekleyen ölümü gördü fakat yine de vahşeti kabul etti. Bunu sırf adalet anlayışı için yaptığını söyleyebilir misiniz? Peki, kimin adaleti? Unutmayın, düşmanlarının derilerinden yapılmış savaş davullarını çaldıran Muad'Dib'den, düklük geçmişini elinin tersiyle iten, yalnızca 'Ben Kuisatz Haderah'ım. Bu gayet yeterli.' diyen Muad'Dib'den bahsediyoruz. "
Prenses Irulan'dan "Arrakis Uyanıyor"[src]

Muad'Dib olarak da bilinen Paul Atreides (L.S. 10176 - L.S. 10219), ilk Kuisatz Haderah, L.S. 10191'den L.S. 10196 yılına kadar asil Atreides Hanedanı'nın son Dükü, L.S. 10196'dan L.S. 10210 yılına kadar Atreides İmparatorluğu'nun kurucusu ve ilk Padişah İmparator'u ve L.S. 10193'ten itibaren Fremenlerin Mesih olarak kabul ettikleri yüce dini liderleriydi. Dük I. Leto Atreides ve Leydi Jessica Atreides'in (kızlık soyadı Harkonnen) tek oğlu olan Paul'ün çocukluk yılları, kız yerine erkek doğuran annesinin itaatsizliği sebebiyle bir jenerasyon erken ulaşılan Bene Gesserit Kardeşliği'nin üreme programının Kuisatz Haderah'ı ("aynı anda birden fazla yerde olabilen kişi") olması kuşkularının gölgesinde geçti.

Paul henüz on beş yaşındayken Atreidesler, Padişah İmparator IV. Shaddam'ın emriyle atalarının gezegeni Caladan'ı terk ederek çöl gezegeni Arrakis'e taşınmak mecburiyetinde kaldı. Bu dönemde Paul, Bene Gesserit Rahibe Anası Gaius Helen Mohiam tarafından bir gomcebbar sınavına tabi tutuldu ve sınavdaki başarısı Rahibelik'in gözünde Paul'ün bir insan olduğunu kanıtladı. Arrakis'e geldiklerinde Paul'e Atreideslerin eski düşmanı Harkonnenlar tarafından arayıcı-avcı kullanılarak bir suikast girişiminde bulunuldu. Bu saldırının amacı ise dikkatleri Atreides hanesine yerleştirilen hain Suk doktoru Wellington Yueh'den uzaklaştırmaktı.

Babasının ölümü ve Atreideslerin çoğunun ortadan kaldırılışı ile sonuçlanan Arrakeen Kuşatması'nın ardından Paul ve annesi, Harkonnenlardan ve İmparator'un Sardaukarları'ndan kaçtıktan sonra Tabr Siyeçi'nin Fremen kabilesine katıldı. Bu sırada Paul, Fremen Jamis ile olan düellosunda ilk kez birini öldürdü. Dövüşün sonunda ise kendisine Fremen adı olarak Muad'Dib'i seçti ve zamanla kendisini onların lideri olarak buldu. Böylece Tabr Naibi Stilgar ile dostluk kurdu ve onun yeğeni Chani Kynes'a aşık oldu.

Yüzyıllar öncesinde Missionaria Protectiva'nın tohumlarını ektiği Lisanü'l-Gayb'ın tarihi kehanetleri tarafından körüklenen Paul, kendisini adım adım büyük güce daha çok yaklaşırken buldu. Arrakis yılları sırasında Paul, annesi Jessica'nın bir Rahibe Ana olmasını sağlayan ve kardeşi Alia Atreides'in bilinçli doğmasına neden olan, daha sonrasında kendisinin de aldığı Yaşam Suyu'nun içilişi geleneğinin de bir parçası oldu. Ayrıca Paul, onları Fedaykinler olarak bilinen gerilla savaşçıları yapmak için Fremenleri Bene Gesserit'in sırri yöntemleri alanında eğitti. Bu sayede büyük Harkonnen saldırılarını geri püskürtebildiler ve devam etmekte olan Çöl Savaşı'nın gidişatını tersine çevirmeyi başardılar. İmparator bizzat Muad'Dib'i yenmek için Arrakis'e gelmeye karar verdiğinde Paul, Arrakeen Savaşı'nda yasaklı atomikleri kullanması ve ilk çocuğunun ölümü ile sonuçlanan Arrakis İsyanı'nı başlattı.

İmparator ile bizzat tanışan Paul, İmparatorluk tahtını almasına izin vermezse bir tepkime zinciri ile gezegendeki tüm baharat melanjını yok edeceğini ve sonucunda Bilinen Evren'in kaosa sürükleneceğini söyleyerek Shaddam'ı tehdit etti. Teke tek düelloda kuzeni Feyd-Rautha Harkonnen'ı yenmesinin ardından İmparator ve Uzay Loncası, isteklerine boyun eğdi ve Paul üç yıl içinde İmparator oldu. Cariyesi Chani'ye olan aşkı ve sadakatine rağmen Landsraad'da İmparatorluk tahtı için hak iddia edebilmek adına Prenses Irulan Corrino ile evlendi fakat bu ilişkiyi sürdürmeyi zaman zaman karmaşık ve zor buldu.

Yeni Atreides İmparatorluğu'na yirmi yıl boyunca hükmettikten sonra, Fedaykinlerin evrene yayıldığı cihat sırasında Atreides tahtına karşı son bir komplo girişiminde bulunuldu. Bu komplodaki Taş Yakıcı kullanımı sonucunda Paul kör oldu fakat kehanet yetenekleri aracılığıyla görme kabiliyetini geri kazandı. Bu kehanet görüşü, ikiz çocukları II. Leto ile Ganimet'in doğuşu ve Chani'nin ölümü ile sona erdi. Fremen geleneklerine göre Paul çöle yürüdü ve kız kardeşi Alia, İmparatorluk vekili oldu. Gelişen olaylar neticesinde dokuz yıllığına taşıdığı Vaiz kişiliği ile tanındı ve oğlu II. Leto tarafından planlanan Altın Yol'u kabul etmesinden kısa süre sonra 'sapkınlığı' hakkında vaaz verirken öldürüldü. Leto, babasının ölümünden ve zapt edilmiş Alia'nın intiharından hemen sonra Tanrı İmparator olarak İmparatorluk'u miras aldı.

Görseller[]

Görünümler[]

Önceki
I. Leto Atreides
Atreides Dükü
L.S. 10191 - L.S. 10196
Sonraki
Yok

Önceki
IV. Shaddam Corrino
Bilinen Evren'in Padişah İmparatoru
L.S. 10196 - L.S. 10210
Sonraki
Alia Atreides (vekil)

g  t  d
Atreides Hanedanı

Kaynakça[]

Advertisement