Dune Viki
Advertisement
Dune Viki
Orijinal Dune
Bu makale veya bölüm Orijinal Dune'dan unsurlar içermektedir.
Bu sayfa Paul Atreides hakkındadır.
Benzer isimlere sahip diğer sayfalar için ilgili belirsizlik sayfasını ziyaret ediniz.
Muaddib

İkinci ayın üstündeki fare gölgesi

Muad’Dib, kendilerinden biri olarak Fremenlerin arasına kabul edilişinden sonra Paul Atreides'in aldığı isimdi.

Anlam[]

Bu kelimenin sembolik anlamı biraz daha karmaşıktı. Kelime, Fremenlerin arasına katıldığında Paul Atreides'in seçtiği ismin bir parçasıydı ve Paul'ün kabile içinde sahip olduğu iki isimden biriydi. Stilgar, ilk isim olan Usul'ün "sütunun temeli" anlamına geldiğini, bunun gizli olan asker adı olduğunu ve Tabr Siyeçi dışında kimsenin bu adı kullanamayacağını açıkladı.

İkinci isim olan Muad'Dib ise anlamını açıkça bildiği bir şeydi. Paul bu ismi küçük çöl farelerinden aldı ve seçimi diğer Tabr Siyeçi Fremenleri gibi Stilgar'ı da hem hoşnut bıraktı eder hem de etkiledi.

" Muad'Dib, çölün yolları hakkında engin bilgiye sahiptir. O, kendi suyunu yaratır; güneşten sakınır ve gecenin serinliğinde seyahat eder. Muad'Dib toprağa bereket verir. Biz ona 'çocukların yol göstericisi' deriz. Hayatını şekillendireceğin sağlam bir temeldir bu, Paul Muad’Dib. "
Stilgar[src]

İngilizce okunuşunda kısa "i" sesine sahip olan bu kelime, "özel öğretmen" veya "öğretmen" anlamına gelen Arapça مُؤَدِّب mu'addib kelimesi ile neredeyse aynıydı. Müslüman dünyasının hükümdarları olan Halifeler, çocuklarının eğitimi için mu'addib adı verilen özel öğretmenler tutarlardı; görünüşe bakılırsa topluluğun diğer sıradan kesimi de bu geleneği sürdürmüştü.

Paul Muad'Dib[]

Paul, tüm geçmişini unutarak babasının kendisine verdiği ismi bir kenara atmak istemedi ve ilk olarak kendisine Paul Muad'Dib denilmesini söyledi fakat bu isim kısa sürede akıllardan silindi ve geriye sadece "Muad’Dib" kaldı. Ayrıca babasının verdiği ismi kullanırsa ileride kendi adına gerçekleşecek olan büyük katliamı önleyebileceği düşünüldü fakat işler beklendiği gibi gitmedi.

Hem Usul hem de Muad’Dib adının büyük sonuçları olduğu gibi Paul'ün Arrakis'te gördüğü kehanetler için de büyük anlamı vardı.

Harkonnen Hanedanı'nın Arrakis kuşatmasından kaçarak Fremenlere kendilerini kanıtlayan Paul ve annesi Jessica Atreides, Naib Stilgar'ın kararı ile Tabr Siyeçi'ne kabul edildi.

Paul'e, yeni adı olarak bir Fremen kelimesi seçmesi söylendi. Stilgar ve grubu ile karşılaşana kadar derin çölde kayıp olan Paul, kaya çıkıntısının üstündeki yiyecek arayan küçük ama çevik bir canlıya rastlamıştı; bu canlı, Arrakis'te yaşayan bir çöl faresiydi. Canlının adının ne olduğunu sordu ve Fremenlerin bu fareye "Muad'Dib" dediğini öğrendi. Bunun üzerine ise bu ismi kendisinin yeni Fremen adı olarak seçti.

Ayrıca Arrakis'e geldiklerinden sonra görmeye başladığı kehanet hayallerinin de isim seçiminde az da olsa bir etkisi oldu. Özellikle kalabalık bir Fremen topluluğunun, kendisi önünde itaatkar bir biçimde "Muad'Dib" adını haykırdığı görüleri sürekli olarak görmekteydi.

Daha fazla bilgi[]

  • Muad'Dib — aynı isme sahip Arrakis'te yaşayan çöl faresi
Advertisement