Dune Viki
Advertisement
Dune Viki
OrijinalDune Bu makale veya bölüm Orijinal Dune'dan içeriklere sahiptir
Diğer canonlarda Genişletilmiş Dune'da Marty ve Dune Ansiklopedisi'nde Marty olarak ayrıldığından bu konunun ayrı sayfaları vardır

240px-Grant Wood - American Gothic - Google Art Project

Marty, Duncan Idaho'nun son reenkarnasyonunun görülerinde görünen bir varlıktı. Eşi Daniel ile birlikte karakterler, cana yakın yaşlı bir çift olarak görünüyordu. Duncan, Mentat Çıkarımı verileri sayesinde çiftin Saygın Anaları sürecek kadar güçlü olduğunu biliyordu ve onların Anaları Eski İmparatorluk'a geri dönmeye zorlayan Birçok Yüzlü Olanlar olduklarına fazlasıyla inanıyordu. Ayrıca başka bir Çıkarım sayesinde Holtzman'ın kadim kurallarını kullanmanın başka bir yolunu bulduklarından emindi. Onların bağımsız Yüz Dansçıları olduklarından şüpheleniyordu fakat emin değildi.

Duncan; Rahibe Ana Sheeana Brugh, Tleilax Efendisi Scytale, Miles Teg, birkaç Bene Gesserit ve birkaç Yahudi ile Rahibeler Meclisi Gezegeni'nden kaçtığında Daniel ve Marty, gemiyi 'da kıstırarak onu durdurmaya çalıştı ancak başaramadılar. Daniel, kendilerini gördüğünü biliyordu fakat Ağ'ı gördüğünden şüphelenmiyordu ve Duncan, kaçmak için yok-geminin Seyrüsefer kayıtlarını silerek onu şaşırttı.

Sahne arkası[]

Brian Herbert, Daniel ve Marty karakterlerinin Dune Evreni'ndeki olayları izleyen Frank Herbert ve Beverly Herbert'a bir gönderme olabileceğini söylemiştir.[1] Brian Herbert ve Kevin J. Anderson tarafından yazılan sonraki devam kitaplarında Marty ve Daniel'ın aslında kadim yapay zekalar olan Erasmus ve Omnius'un temsilleri oldukları ortaya çıkmıştır. Son eserinde çiftin gelişmiş Tleilaxlı yaratıklar olduğunu belirtmesinden yola çıkılırsa, Frank Herbert'ın böyle bir şey yapmayı düşünüp düşünmediği belirsizdir.

Kaynaklar[]

  1. "BH: Şey, buna sadece bir unsur daha ekleyeceğim, ikisi de bahçede çalışmayı sevecek. Ve sanırım onların hikayelerinin şey olduğunu söyleyeceksin... tabii ki yetiştirdikleri bitkiler ve çiçeklerdi fakat... bence babam karakterleri oluşturduğunda çeşitli insanlardan unsurlar aldı ve onları bir araya getirdi. Ama şu... bunun bir parçası olabilir fakat ben sadece bilinçaltı bir unsurdur derim. Bu ilginç bir gözlem, beğendim." --- Scott Brick ile bir röportajda Brian Herbert

Görünümler[]

Advertisement