Dune Viki
Advertisement
Dune Viki
Eksik İçerik
Bu makalenin içeriği yetersiz veya eskidir. Lütfen bir yetkiliye danışın veya içeriği güncelleyin.
OrijinalDune Bu makale veya bölüm Orijinal Dune'dan içeriklere sahiptir
Diğer canonlarda Genişletilmiş Dune'da Altın Yol ve Dune Ansiklopedisi'nde Altın Yol olarak ayrıldığından bu konunun ayrı sayfaları vardır

Meeting the Emperor by Klausmasterflex

Hwi Noree, Tanrı İmparator ile buluşuyor.

Altın Yol (kadim dilde "Secher Nbiw"), yalnızca Kuisatz Haderah'a ve Bene Gesseritlere görünen bir kehanet yorumuydu. Gelecekteki hem büyük hem de küçük boyutlardaki istikrarsız olayları haber vermekteydi. Bununla birlikte, insan ırkının karşı karşıya geleceği sayısız sebep sonuç ilişkisine dair belirgin bir yolu içermekteydi.

İnsanlık için tehlikeleri[]

Kehanet aracılığıyla Paul Atreides ve II. Leto, ilerleme kaydedilmediği, Bilinen Evren içinde sınırlı kalındığı ve İmparatorluk'un sabit yapısı devam ettiği taktirde insanlığın sonunun geleceğini öngördü. İmparatorluk'ta trilyonlarca insanın yaşamasına rağmen II. Leto'nun hükümdarlığı, insanlığın tek bir çıkar doğrultusunda kontrol edilebileceği bir alanda mahsur olduğunu kanıtladı. Her ne kadar çok sık direkt olarak ele alınmasa da bu derecede bir keşif ve büyüme yetersizliğinin en sonunda yok oluşlarına sebep olacak tek bir tehdit karşısında insanlığı çaresiz bıraktığı aşikardı. İnsanlığın barışa olan arzusu ile geçiciliğe olan ihtiyacı arasındaki çatışma, her bir kitapta anlatılan tüm Dune serisinin ana temeliydi. Tanrı İmparator II. Leto'nun nihai arzusu da "insanlığa kemiklerinde hissedecekleri bir ders vermek" idi.

Advertisement