Diuna Wiki
Advertisement

Mistrzowie miecza - szkoleni na Ginazie żołnierze specjalizowani w walce na miecze. Szkolenie na mistrza miecza pochłaniało znaczną część zapisanych do szkoły osób w związku z czym owi mistrzowi byli rzadkością, a posiadanie chodź jednego oznaczało prestiż i pokazywało jak ważny był ród (porównywany z posiadaniem mentata). Do najbardziej znanych mistrzów miecza należał Duncan Idaho.

Szkolenie na mistrza miecza[]

Szkolenie na Ginazie trwało 8 lat i rozpoczynało się od spędzenia czasu na więziennej wyspie. Całe szkolenie odbywało się na różnych wyspach - na każdej z nich przyszli mistrzowie uczyli się różnych technik walki. Przeżycie oznaczało zdanie, jednak można było otrzymać specjalne udogodnienia na przykład za zwycięstwo w walce. Oprócz ćwiczeń fizycznych uczniowie uczyli się panować nad własną psychiką. M. in. uczyli się technik prana i bindu w celu otrzymania pełnego skupienia i spowolnienia metabolizu co skutkowało większą dawką energii. Końcowy egzamin był zadaniem - zamknięciem w określonym pomieszczeniu z wieloma różnymi wyjściami (ale również niebezpiecznymi pułapkami) z którego mistrzowie muszą uciec by udowodnić zarówno zdolności fizyczne jak i umysłowe.

Mistrzowie miecza z Diuny[]

Mistrzowie miecza[]

Duncan Idaho

Jool Noret

Anari Idaho

Hiih Resser

Zon Noret

Istian Goss

Nar Trig

Trin Kronos (nie ukończył szkolenia)

Nauczyciele[]

Whitmore Bludd

Rivvy Dinari

Jeh-Wu

Jamo Reed

Karsty Topper

Jool Noret

Mord Cour

Spaczeni Mistrzowie miecza[]

Jedynym znanym "Spaczonym Mistrzem miecza" był Egan Saar. W wyniku ataku rodu Moritanich nie ukończył szkolenia na Ginazie ale po tym zdarzeniu podróżował po imperium poznając techniki walki których honorowo nie uczono w szkole Mistrzów miecza.

Advertisement