Diuna Wiki
Advertisement

Opis[]

Próba zazielenienia Arrakis, stworzenia dużych zbiorników wodnych oraz rzek. Za przykład podczas ekologicznej zmiany służyła rodzinna planeta Atrydów Kaladan. Pierwszych realnych zmian na Arrrakis dokonał Paul Atryda po zostaniu Imperatorem. Coraz częściej można było wtedy zobaczyć zielone trawiaste wydmy. Wody na diunie było coraz więcej. Fremeni zaczęli przenosić się do miast. Ludzie przestali oszczędzać wodę. Kiedy Paul wyruszył na pustynię transformacja najbardziej się rozwinęła Zaczęły pojawiać się deszcze i tylko w najgłębszej pustyni nie było zieleni. Fremeni odchodzili od swoich zwyczajów. Zmiany ekologiczne przysporzyły też Atrydom wrogów. Zbuntowani Fremeni nie chcieli zmian, chcieli żyć jak dawniej. Buntownicy wysadzali zbiorniki na wodę. Ekologiczna transformacja miała też swoje minusy. Coraz mniej było piaskowej troci, od której rodzą się czerwie. Stworzyciele zmalały i było ich coraz mniej. Skarłowaciałe czerwie prawie nie nadawały się do jazdy i szybko się męczyły. Gatunek Shej - Huluda wymierał. Jeżeli wszystkie czerwie wymarły, nie byłaby produkowana przyprawa co po około 10 latach skutkowało by poważnymi stratami w całej galaktyce.

Założyciele[]

  1. Liet - Kynes
  2. Kynes
  3. Paul Atryda
Advertisement