Diuna Wiki
Advertisement

Opis[]

Jeden z najlepszych atrydzkich żołnierzy. Wierny przyjaciel i mentor Paula Atrydy. Był najbardziej zaufanym człowiekiem służącym rodowi atrydów. Wyruszył z pierwszym transportem na Arrakis. Podczas napaści Harkonenów jako jeden z nielicznych przetrwał. Zabił kilku żołnierzy i odleciał Ornitoprem. Odnalazł Paula i Jessice na pustyni. Udali się do dawnej stacji zmiany klimatu z eskortą kilku Fremeńskich żołnierzy. Nie minęło wiele czasu i odnaleźli ich świetnie wyszkoleni sardaukarzy. Zabili wszystkich Fremanów chociaż bronili się bardzo dzielnie. Duncan wyszedł im na przeciw zlikwidował połowe oddziału. Walczył ze śmiertelnymi obrażaniemi przekłuty przez liczne miecze. Jednak nie zdołał odeprzyć elitarnych żołnierzy imperatora. Było ich zbyt wielu. W drugiej części cyklu kronik Diuny dowiadujemy się, że ciało Duncana Idaho zostało wykorzystane do stworzenia gwoli która potem stała się wskrzeszonym Idaho. W "Dzieciach Diuny" dowiadujemy się z kolei, że ożenił się z Alią "Złym duchem" ,siostrą Paula Muad'diba.

Wygląd[]

Duncan jest wysokim i barczystym człowiekiem. Ma długą brodę w kolorze brunatnym.

Advertisement