Diuna Wiki
Advertisement

Opis[]

Córka Jessici i siostra Paula Muad'Diba. Alia jest jedną z przednarodzonych, jej świadomość rozwinęła się jeszcze przed porodem. Posiadała wspomnienia tysięcy osób co często było ratunkiem w trudnej sytuacji ale niósł ze sobą też dużo problemów. Alia brała udział w bitwie pod Arrakin. Dobijała rannych wrogów i oznaczała ciała dla wodmistrzów. Pod koniec bitwy została pojmana przez Imperatora Szaddama IV i Barona Vladimira Harkonnena jako zakładniczkę. Jednak waleczna siostra Paula Atrydy zabiła barona Harkonnena przy użyciu zatrutego gom dżabbaru i uciekła. Kiedy Paul odszedł na pustynię została regentką i kochanką przywróconego do życia Duncana Idaho. Alia nie radziła sobie z władzą i pozwoliła opętać się przez uśmierconego Barona Vladimira Harkonnena, który korzystając z nowego ciała spiskował przeciwko pozostałej przy życiu rodzinie Atrydów. Ród zmusił Alię do wyboru pomiędzy ordaliami opętania, a skokiem z pałacowego balkonu. Przednarodzona wybrała skok i uśmierciła się na miejscu. po śmierci jej szczątki, razem ze szczątkami reszty rodziny zostały złożone w nowym pałacu Leto II, który znajdował się w mieście Onn.

Rodzina[]

  • Leto I Atryda
  • Jessica
  • Paul Atryda
  • Ganima Atryda
  • Leto II Atryda
Advertisement